Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, november 04, 2017

Klimatkompensation



Ibland behöver man en puff, eller rentav en spark, för att gå åt rätt håll.
När jag pratade på jobbet om den senaste utflykten till Spanien frågade en av kamraterna hur jag åkt, tåg eller flyg. Hon var för tillfället inne i ett skov av klimatångest, så illa att hon t.om tvekade att hälsa på dottern som bor i Centraleuropa. Jag erkände min synd. Sen kom vi att prata om klimatkompensation, det där som inte är lika bra som att stanna hemma, men bättre än att inte göra något alls.
Så fick jag ändan ur och gick in på ETC:s hemsida och betalade för nya solceller i Katrineholm. 1234 för Agadir t.o.r och 1126 för Alicante.
Tveksamt om det sved tillräckligt mycket.

ETC klimatkompensation

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt lätt är det inte.
Att ställa om hela världens förstånd och organisation.

Roland