Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, november 15, 2017

Ägande




Efter att ha nappat på ett veg-erbjudande från Linas matkasse har jag fullt upp med att omsätta alla råvarorna till något ätbart. I bakgrunden rabblar radion dagens hemskheter, jag försöker att inte lyssna. Nya recept kräver full koncentration.
Aubergingrytan smakar inte alls illa. Och till kaffet avnjuter jag en OBS-essä. Med det där budskapet jag vill och behöver höra, om och om igen. Om ägandets fördärv.

OBS-essä

1 kommentar:

Anonym sa...

Svenska Folket
har inte get Grönt Ljus för våra galningar till
Politiker och Journalister, till krigshetsande
utfall mot Ryssland för USAs räkning som i
omställningen tid, med krig vill ödelägga länder
och lägga beslag på Jordens krympande resurser
utan hänsyn till Planetens Framtid !

Roland