Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, maj 09, 2017

Drivkrafter


Ulla Andersson (V) skriver om drivkrafter i dagens SvD, med anledning av välfärdsutredningens slutbetänkande om vinster i välfärden.
Den som förordar ekonomisk vinst som drivkraft menar att andra drivkrafter inte räcker för att skapa en bra vård. Det tror inte jag, och inte Ulla Andersson. Tvärtom skapar ekonomiskt vinstintresse fokus på fel saker, det kräver en gigantisk kontrollapparat, och det förtar arbetsglädjen.
För en gångs skull talar jag av egen erfarenhet.
SvD

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och den erfarenheten gör att Du och Jag
tillhör oppositionen i denna värld ....

Roland Lidén

Monica sa...

Håller med, hur mycket som helst. Det känns liksom i hela kroppen även om jag inte alls har någon egen erfarenhet. Göran Rosenbergs bok "Plikten, profiten och konsten att vara människa" speglar detta på ett himla bra sätt.