Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, april 05, 2017

Lättare att andas



Roland Paulsen brukar återkomma till att samtidigt som många går arbetslösa så är det många som inte uträttar så mycket på sina arbetsplatser, eller rättare sagt ägnar  tid åt annat än de ska. Det stämmer tyvärr (?) in på undertecknad idag, då jag efter tips från ETC och Göran Greider i morse tillbringat flera timmar av min arbetstid åt att lyssna på en debatt om New Public Management. Min arbetsgivare tycker nog inte att det var så väl använd tid, men det tycker jag. Om man varje dag upplever att pseudo-marknadiseringen av sjukvården är ett gissel och ett plågoris, då är det minst sagt befriande att ta del av den utredning som Per Molander genomfört. Sikten blir fri, som Greider skriver, och luften blir lite lättare att andas.

ETC
SVT Forum - start kl 13.37

BILD : Fredrika Ek på Salar de Uyuni, Bolivia, igår ..

Inga kommentarer: