Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, mars 12, 2017

Jewels of Africa


Väl hemkommen från cykling i Kenya, Uganda och Rwanda. Inte lika omvälvande som tidigare besök, lite för mycket organisation, lite för lite improvisation, i min smak. Vilket jag kompenserade med ett tiotal punkteringar, en trasig cykel, borttappade saker och oförmåga att uppfatta instruktioner.
Men förnöjsamheten, anpassningsförmågan, alla underbara barn och de röda grusvägarna i Afrika kommer jag aldrig att tröttna på. Så glad att jag fick träffa Henry Gold, grundaren av Tour d´Afrique, en själsfrände skulle det visa sig.
Nu ska jag ägna våren åt att hålla tummarna för de andra som fortsätter mot Kapstaden och framförallt förståndiga och urstarka Niklas Frisk (21) från Kinna, som har goda chanser att bli första svensk på pallen.

Nog med snack, bilderna får tala.



Niklas F.
Charlie, suverän cyklist


Guider i slumstaden Kibera, Nairobi


Tom L (Minnesota), best friend
Tallis, tourledare
Ann McCarthy

Leo, mekaniker
Henry Gold (Can) and Simon (UK)


Rwanda
Kigali
Sista lunchen i Kigali

Hemma

Inga kommentarer: