Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, oktober 12, 2016

Glad





Jag har en diskhandduk i köket  och en handhandduk i badrummet. Eller rättare sagt, jag använder bara en diskhandduk och handhandduk. När de är tvättade hängs de tillbaka på sin krokar och får själv-torka, vilket kan betyda att jag står ut med blöta handdukar några timmar.
Jag har ett tjugotal skjortor, ett tjugotal T-shirt, ett tjugotal tröjor, men skulle klara mig med en av varje.

Klara sig. Varför avstå ? Varför nöja sig med att bara klara sig ? Varför inte unna sig lyxen att kunna välja, att kunna tröttna, att vilja ha nytt ?
Det finns några anledningar.
1. Moder Jord mår bra av lägre konsumtion.
2. Jag blir inte gladare av högre konsumtion.
3. Vi blir gladare av att dela med varandra.

Nu går jag ner i källaren och tar fram en av mina cyklar och åker på bio.


Inga kommentarer: