Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, september 20, 2016

Sanning



Det har länge hållits för en "sanning" av kapitalägare, ekonomer och politiker, att den ekonomiska ojämlikheten är en nödvändig drivkraft för den ekonomiska tillväxten för att öka levnadsstandarden för det stora flertalet. I likhet med andra stora "sanningar" finns det inga evidenta belägg för att detta påstående är riktigt. Det är en politisk och ekonomisk åsikt, som vem som helst får ha, men det är inget faktum. I skenet av de senaste årens samhällsvetenskap framstår "sanningen" som en offentlig lögn.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Men att vi själva skull organisera oss
och samarbeta med varandra bortom tillväxt
och utnyttjande av varandra det får inget gensvar hos någon.
Mina bilder av hur grundvattnet sjunker undan och visar den djupaste kratern av sprängda stenar är snart kända av alla.
I natt så gick jag fram till mitten på logen i Baggböle och viftade med
mina attribut. Lite fånig kände jag mig, men eftersom alla nu är medlöpare
till katastrofer och det är under min värdighet att medverka till dessa, även
om jag inte kan undgå dem, så tänkte jag nu överlämna mina attribut till någon
eller några som var yngre och starkare än vad jag är.
Runt omkring mig irrade några människor, kring väggarna stod förvirrade
människor. //// Snart stirrar 300 politiker på min text om deras medverkan
som medmördare till huvudmördaren USA som dödade Gaddafis adoptivdotter och
sedan fick Sveriges medverkan till att döda Gaddafi och att ödelägga Libyen.

Men här kan vi inte stanna!

Livet är en Glad och frimodig Qvinna.
Tintomara: "Mig finner ingen. Ingen mig finner. ..."

Pia Johansson Spira Nr 3 2016 Kyrkan i Umeå
VAD ÄR VIKTIGT PÅ RIKTIGT.
Bla bla bla, fast bra.

Rätt visa, till Pia
Bla bla och bra.

Först kommer alltid andra röster och stör, egots röster,
med det som varit och det som kommer, men som aldrig är i nuet.

Vi behöver träna på att tysta dem och i stället lyssna till våra hjärtan
och vad som får det att sjunga.

...... om hur vi kan vara till tjänst.

Roland





ERIC SECHER sa...


Tack !