Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, september 05, 2016

Patience




Märkte när jag cyklade hem från Västervik i maj att min fina strålkastare inte fungerade. Åkte runt bland cykelaffärerna här i stan men ingen kunde hjälpa mig, så jag  kontaktade handlaren i Västervik där jag köpt den. Hen sa att jag skulle skicka ner lampa och batteri, det gjorde jag, sen hördes vi av efter några veckor och jag fick veta att batteritet var slut, hen skulle beställa nytt och skicka upp. Sen har månaderna gått, jag har ringt några gånger och undrat "varför inget händer", varje gång har jag blivit på gott humör trots att jag borde blivit irriterad, det låter konstigt. I förra veckan blev hen lite skamsen men glad att jag ringde och påminde, vi pratade lite Västervik, nu ligger batteriet i verkstaden och kommer att skickas i god tid innan mörkret återvänder.


Jag är inte alltid samma jag. Utan väldigt olika beroende på hur andra är. På gott och ont.

Jag blir påverkad i positiv riktning och mår bättre i miljöer som inte präglas av mäta-räkna-produktion-och effektivitet. Men omvänt, vilka möjligheter har jag att påverka min omgivning (här i storstaden) i en annan riktning ? Så att de också kan tycka att ingen skada är skedd om varan dröjer några månader.
Inga alls är nog svaret.


Inga kommentarer: