Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, augusti 18, 2016

Försök



Femte plats i försöket, en tiondel långsammare än bästa tiden i år, och ingen plats i OS-semifinalen. Susanna Kallur kunde inte leva upp till de högt ställda förväntningarna. Mellan tårarna konstaterade hon att snabbheten fanns men att uthålligheten saknades, på grund av före lite träning.
Omdömet kommer bli att hon var chanslös.
På målbilden är fjärdeplatsen inte långt borta.

Många tycks mena, att det är både korkat och tragiskt att någon kan offra så mycket för så lite.
Annorlunda hade det väl låtit om hon tagit sig till final.

Min terapeut kanske  kan förklara varför jag känner så starkt för Kallur.
Jag hoppas i alla fall att hon till slut kan känna sig stolt. Inte över placeringen, men för att hon försökte, för att hon vägrade ge upp.

1 kommentar:

Onkel Olof sa...

Jg tyckte det var stort av SOK att ta med Kallur och Alshammar även om de kanske inte riktigt kvalade...