Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, juli 08, 2016

Nationell samordnare



Det känns barnsligt och omoget att vara beroende av förebilder och idoler. Men det kanske är mänskligt.
Skall erkänna att jag vaknade ur den politiska sommar-dvalan när Isabella Lövin för en liten stund sedan på (det döende) miljöpartiets pressträff i Almedalen tillkännagav att Svante Axelsson utsetts till nationell samordnare för ett fossil-fritt  Sverige.
Axelsson klev upp på scenen och lyckades inom loppet av någon minut få åtminstone mig att känna Yes we can ! Genom att bl.a påminna om vad vi faktiskt uppnått och våra enormt goda förutsättningar.
Axelsson var på den korta stunden så övertygande att jag kom att tänka på en duktig försäljare av någon skräpprodukt. Men det är nog orättvist mot den f.d generalsekreteraren för Naturskyddsföreningen. Utan här handlar det om en sann inspiratör, i ett minst sagt vällovligt ärende.
Lycka till !


Inga kommentarer: