Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, juni 22, 2016

Krångfors





Årets längsta dag firar jag med att cykla utmed Skellefteälven, hela vägen till Krångfors. Vänder österut på södra sidan med vinden i ryggen, min skugga på vägen är nog hundra meter.
Solen går ner till slut, men ljuset hänger kvar, hela natten.

Argumenterar i föregående inlägg för EU 2.0. Sådana här kvällar och nätter, när en lånad cykel känns som allt jag behöver, ligger SWEXIT och EU 0.0 nära till hands. Men då glömmer jag  (och alla andra som går i liknande tankar) hur det där blev möjligt. Inte i första hand genom ensamma och starka människor på egna ben, utan genom samarbete och solidariska överenskommelser.

Det är inte helt lätt, men vi måste faktiskt klara av att glädjas med människor vi inte känner. Annars är det kört.

EU 2.0

Inga kommentarer: