Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, juni 28, 2016

Föredöme



Alla gillar när den lille sticker upp mot den store, Island är inget undantag. Det kändes stort att bevittna hur respektlöst och tappert de lyckades besegra England igår.

Tycker det häftigaste med Islands fotbollslandslag är att de verkar ha sådan distans. Glada över att vinna, men inte mer. Medvetna om att livet är mer än fotboll ? Inga förtvivlade grimaser över missade chanser. Det var inte hela världen ? Och så Lars Lagerbäck förstås, som ler förnöjd från sin bänk när hans lag gör mål.
Tycker den här attityden är ett föredöme långt utanför fotbollsvärlden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eric.

Det är modernt att kalla sig globalist och allt ska vara globalt. Men när det gäller idrott och schlagerfestival etcetera då är vi patrioter ända in i själen.

Christer

ERIC SECHER sa...


Christer,
Patriot. Du kanske inte tror mig, men jag är inte det längre. Det är mig likgiltigt om Sverige vinner. Men jag uppskattar personer och lag som har charm, moral, kunnande, var de än kommer ifrån. Det här att mitt i stridens hetta hålla distans, jag får verkligen intryck att det här laget gör det, känns ganska unikt. En upplevelse som jag tar med mig.