Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, mars 24, 2016

Insändare



Tänker tanken att jag skriver en insändare till Södermalms-nytt för att framhålla Ersta sjukhus´svårigheter och kvalitéer. Det känns som en overklig tanke, eftersom ingen skulle bry sig.

Igår fick jag uppleva hur annorlunda det är utanför storstaden. Redan tidigt på morgonen var en förstorad kopia av inlägget jag skrev i Västerviks tidning uppklistrat på mottagningen, många kom fram och tackade, sjukhuschefen uttryckte sin uppskattning när vi möttes i matsalen (han hade fällt en tår ..), chefen för medicinkliniken hade spritt på fejan, flera av patienterna på dagens telefonlista uttryckte sin tacksamhet och på nätet talades det om upprop, bl.a.

Är förvånad och glad över reaktionen, får en overklig känsla av att folk bryr sig, att det går att påverka, att man alls inte behöver vara så uppgiven.

VT

1 kommentar:

Onkel Olof sa...

Man ska inte vara rädd för att säga sin åsikt.

Det behövs...