Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, mars 02, 2016

begagnad





idag har jag köpt en ny cykel,

rätt onödigt när man redan har flera cyklar, kan tyckas,
men saken är den att i västervik har jag bara en cykel, en s.k fincykel, som jag inte gärna lämnar obevakad, dvs den står inomhus eller är med in på banken, om ni förstår, vilket i och för sig är lite hysteriskt eftersom jag har en heltäckande hemförsäkring i folksam, som efter vad jag tagit reda på idag ersätter utomhusstöld upp till ett värde av 20.000 kronor, vilket är ganska exakt vad den röda fincykeln är värd, vilket inte betyder att jag utan vidare är beredd att förlora "den röde" även om jag får full ersättning, och, för att komma till saken, så har (även) den vänstra  hälsenan av oklar anledning packat ihop så pass att t.o.m korta promenader som den från lägenheten till sjukhuset är en riktig pina, för att inte säga pinsamma, eftersom folk undrar varför i hela världen hen går så långsamt (känner mig som en  fönster-tittar-sjuk, som stannar till och låtsas titta i skyltfönster för att inte avslöja att man faktiskt inte kan gå längre),

så,
i den belägenheten,
dvs förhindrad att promenera  och enbart innehavare av en cykel som inte kan lämnas vind för våg utomhus,

är det inte så himla konstigt att jag idag köpt en om-målad damcykel för 499 kronor av en hippie i stadens utkanter

bara så att ni vet

Inga kommentarer: