Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, januari 11, 2016

T.o.m 27/1



En ny arbetstermin har börjat, idag lärde jag mig en hel del nytt, det tröttnar man aldrig på.

Hemkommen blir jag påmind om en annan värld. En knivdödad pojke i Broby, polisens eventuella mörkläggning av sexuella övergrepp och ett pågående gisslandrama i Irak med många döda.

Plockar för tredje gången fram dokumentären om Livet på Skutholmen. Tänkvärd och bedövande vacker.
Ingen stress, han låter kroppen gå på låga varvtal under lång tid, på så vis får han mycket gjort.

Är nog inne på att ransonera de dåliga nyheterna den närmaste tiden.

Livet .. visas t.o.m 27/1

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Ja, goda nyheter växer inte på träd just nu...

ERIC SECHER sa...

Kan vara en synvilla, de finns nog.