Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, september 02, 2015

More, not less




Häromdagen såg jag bilden ovan av den flyende syriska kvinnan som kämpar i vattnet för att hennes barn ska få luft, båten har sjunkit. Den väcker fruktansvärt starka känslor, är nästan outhärdlig att titta på.
Bilder kan göra skillnad, de små bilderna från Vietnamkriget påminner om det. Önskar att bilden från Medelhavet också kan göra det. - Vi vill mer, inte mindre !



PS
Brukar tycka illa om när radio och TV sorglöst och utan inlevelse går från det tragiska till det banala, som om allt bara är ytlig underhållning för oss som har vårt på det torra.
Därför får nästa inlägg vänta, tills bilden av mamman sjunkit in, och gjort den verkan den kan ha.
Sprid den gärna.


2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Det är faktiskt ingen fråga "om" längre. Bara frågan "hur" borde diskuteras...

Roland Lidén sa...

Bara statistik.
80 miljoner Indianer har dukat under i USA p.g.a USA.
800 tusen lever i dag.

När EU NU finns så bör flyktingarna fördelas över hela EU!

Trettio miljoner icke amerikaner har mördats i USAs krig
efter WW2. 30 000000 / 70 / 365,25 = 1173. Människor i snitt per dag.
Sverge bidrog på USAs sida i kriget mot Libyen, som var Afrikas bäst
styrda land, MEN landet hade en egen valuta.

Jag tar avstånd ifrån USA, Israel, Sverige, NATO, världlandavtalet,
TTIP, ISDS, NWO. I Syrien är, av 20 000000 människor hälften på flykt
i sitt eget land 4,5 miljoner i grannländer och en halv miljon på flykt
i Europa. I kina inträffar märlkliga explosioner. Kina håller på att
frigöra sig från sitt beroende av US-dollar.
En person i Israel anser att länder som gör så hotar vår civilisation.
Gankster- och Banksterväldet i världen, kan inte ens jag få stopp på.
Förlåt att jag är här och skräpar ner, man borde i mycket högre grad
än nu ägna tid åt USA som är huvudorsak till krig och förödelse och
flyktingkatastrofer. För kanske tio år sedan så planerade USA att erövra
sju länder på fem år. USA har startat sju krig på fem år.
VÄRLDEN MÅSTE FÅ STOPP PÅ USA. Tanken på WW3 oroar mig ...