Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, september 28, 2015

Anna Sofia






Precis så där oväntad som man vill ..

Seglade en sväng in i Mälaren när jag fick syn på en vacker tvåmastare på håll. Ville gärna komma närmare men hon försvann ur sikte ner mot Skanstull. På håll såg jag att hon glidit in i bassängen i väntan på slussning. Men det var fin läns och jag hann fram innan portarna stängdes. Seglen åkte ner, och så låg jag också i slussbassängen, utan motor, bakom vackra Anna Sofia. Fick ett snack med ägarinnan, kanske fanns det möjlighet att följa med i vår till Danmark, hon gav sin mail-adress, och bogser-hjälp ut i Saltsjön. Idag kom en vänlig hälsning om att höras senare.

Det är inte tillfällen som saknas, bara förmågan att utnyttja dom.

Inga kommentarer: