Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, juli 01, 2015

REUSE - REPAIR - RECYCLE





I huset där jag bor har det funnits en anläggning för återvinning av sopor, inte bara några holkar för glas och tidningar. Av någon anledning som vi hyresgäster inte känner till är den nu igenbommad. Alla är upprörda ..
Närmaste station ligger i Östberga, inte precis nästgårds med cykel och kärra. Skall erkänna att det var riktigt frestande att dumpa alltihop i någon av de byggcontainrar som dök upp utmed vägen. Men att försöka leva som man lär (reuse - repair - recycle) är en drivkraft som kan hålla stången mot de mest pinsamma frestelserna.
Åtskilligt av det jag gjort mig av med i lägenheten togs tacksamt emot av secondhand-butiken strax intill. Men en ännu enklare form av ägarbyte har utvecklats i " huset där jag bor ". Det man inte vill behålla ställs ut i källargången, fritt för var och en att ta. Blev lite full skratt när min gamla vattenslang efter bara någon timmar i källargången plötsligt låg inlåst i ett nytt förråd.

Lagom
(Håkan i texten ovan har fått en stor supporterskara på FB. Hoppas det faller väl ut.) 

Inga kommentarer: