Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, juni 29, 2015

Sluta fega ?


Sakta men säkert håller jag på att tappa kontakten med och tilltron till den här galna världen. Där det som är oviktigt blir viktigt, där det som är viktigt blir oviktigt, och där vi inte längre ser skillnaden.
Likt Broder Roland drömmer jag mig bort ..

Vill man fortfarande vara med i leken så gäller det att våga satsa, och satsa på det som är - viktigt. Då kanske de här synpunkterna är intressanta :


Det finns inga budgettrick som skapar mer pengar. 
Fel

Budgetunderskottet är ohållbart.
Helfel.

Att satsa på svensk export är vägen till lägre arbetslöshet. 
Tokfel.

Det finns inga gratispengar. 
Faktiskt fel.

Motståndet mot att låna till investeringar beror inte på kameralt tänkande, utan har djupt ideologiska skäl. 
Fel, fel, fel.

Hela artikeln, av Anders Nordström.



1 kommentar:

Onkel Olof sa...

I kommunal verksamhet, som skolan t ex, säger man ibland att budget är ett pedagogiskt styrmedel.

Jag har aldrig förstått det där. Allt kan tydligen bli retorik...