Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, april 09, 2015

SHARE



Med jämna mellanrum ser jag om filmen Into the wild. Har så lätt för att identifiera mig med den unge mannen som flyr förväntningar och konventioner, och drömmer om ett liv på naturens villkor.
Men ensam där ute i Alaska kommer insikten, tyvärr för sent, vilket han ristar ner med stora bokstäver i sin anteckningsbok : HAPPINESS IS ONLY REAL WHEN SHARED.

På jobbet går jag på räls och har få valmöjligheter, men också många att prata med.
Efter jobbet har jag obegränsade valmöjligheter, i ensamhet.

Hellre ofria tillsammans
än fri och ensam ?







4 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Fri är bara den som inte tänker på frihet...

ERIC SECHER sa...


Du påminner om min meditationslärare, som säger att " när vi mediterar skall vi inte försöka meditera, det skall vara lätt och utan ansträngning "

F.ö : dina kommentarer håller världsklass. Ärliga, och träffande.

Onkel Olof sa...

Ja alla dessa kommentarer.

Vi har haft rätt många de senaste åren, och vem vet, kanske har de påverkat mer än vi tror. Även utanför oss själva... :)

ERIC SECHER sa...


Så kan det säkert vara.