Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, april 21, 2015

Bedömd



Mötte en kirurg som tidigare jobbat på vår klinik. Nu hade hon varit på besök för att träffa sin forskningshandledare. Frågade förstås hur det gick. - Jag är så himla trött på att bli bedömd, blev svaret.

Målargrejerna åker fram nästan varje kväll numera. Det är kravlös hobby, ändå kommer jag på mig själv med att undra vad andra ska tycka.

Kollegan har köpt cykel och är själaglad för sitt nya motionsredskap. Han talar redan om snitt-tider och max-hastigheter.

Everything that can be counted does not necessarily count.
Everything that counts cannot not necessarily be counted.

1 kommentar:

Onkel Olof sa...

Men det är liksom en del av det hela; att bli bedömd och att bedöma.

Det handlar nog mest om att förhålla sig till det med rätt distans...