Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, april 15, 2015

1996





Var på Liljevalchs. Vaktmästaren frågade om jag var konstnär eller kund. Började rabbla något osammanhängande om före detta ambitioner, som han lyckligtvis inte verkade höra, sedan fick jag ut min inköpta (!)  Max - gör din plikt - Johansson - konsumera - Ström ( f 1996 !) från Vårsalongen.

På hemväg fick Bukowski ett besök. Det var sig likt, samma konstnärer, nästan samma tavlor, troligen samma spekulanter, som allvarsamt gick runt med katalog och penna. Jag brukar falla för Ragnar Sandberg, Carl Kylberg och Sigrid Hjertén. Den här gången blev favoriten en färgglad bild av Ivan Ivarsson (1900 - 1939). Våldsamt driv, total balans, inte ett drag i onödan, och på något vis spännande - vad finns där under vegetationen ?


The day when my life is in balance 
I will open my OBAN, 
distilled 1996.

But not before.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Better sip it now that you're off kilter, it might help you find a balance. And then stop :-)

Gunther

ERIC SECHER sa...


No. I´ll wait ! :)