Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, mars 26, 2015

Medveten



Ibland går det flera dagar utan att jag tagit del av några nyheter, varken tidning, radio eller TV. Det brukar jag vara rätt tillfreds med, världen blir nog varken bättre eller sämre av min okunskap. Men när jag igår blev ertappad med att inte känna till flygplanet som störtat i Frankrike kändes det inte riktigt bra.
Man kan ju undra varför. Tror det handlar om gemenskap, att vara en del av någon slags kollektivt medvetande. Att inte känna till det som (kanske) berört och upprört (alla) andra i min omgivning betyder att man isolerar sig på ett sätt som jag minst av allt strävar efter.
Just nu är det svårt att släppa tankarna på att andrepiloten skulle ha störtat planet med avsikt.

3 kommentarer:

Roland Lidén sa...

Krig och katastrofer gör mig ledsen
medan kaffe och bullar gör mig glad.
För balansens skull.

Tage(t)

Med minsta bemödande.
Vilket plan?

Roland

ERIC SECHER sa...


!

Roland Lidén sa...

.