Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, mars 28, 2015

Framtid




Lördag morgon.
När jag skall gå in på DN:s hemsida för att kolla vad världen haft för sig medan jag sovit slinter tangenterna och jag hamnar istället på Fria Tidningen, och tre föredrag hämtade från Framtidsveckan (som pågår) i Alingsås 2013. Andreas Cervenka talar om skuldkris, Lars Wilderäng om olja, och Frances Strel om klimat, att sätta rätt pris, och att ställa rätt frågor. På en av sina bilder visar Strel att det som väcker minst negativa känslor också är det som belastar miljön minst. Som en av mina arbetskompisar brukar säga, hur svårt kan det vara ?
Det är bra att slinta, ibland ..

bilden blir större om man klickar på den ..

Framtidsveckan




6 kommentarer:

Onkel Olof sa...

...och samtidigt beslutar regeringen att höja skatten på sparande.

Barbari...

ERIC SECHER sa...


Regeringar har nog ingen koll ..

Onkel Olof sa...

Dom är lite röriga, men hela systemet uppmanar oss att låna.

Vi som är skuldfria och sitter på ett visst sparande blir hela tiden bestraffade för det.

Ingen hållbarhet tack! sa ekonomerna...

Roland Lidén sa...

OO är en inflammation!
OO, om detta är Barbari vad ska du då kalla
att Sverige som lydstat till USA har medverkat
till att förstöra Libyen.
Att "Sverige" med C, FP, KD och M har träffat avtal med USA
om att upplåta vår mark, till att kunna bli plats för kärnvapen.
Men Du sakar kanske utbildning eller kanske, mera träffande
OMMDÖMMESFÖRMÅGA ATT GRADERA GALENSKAPER! Idi.. Amen!

Krya på dig!

MVH / Roland

ERIC SECHER sa...


Roland,

Att inte släppa fram kommentarer är något jag ogärna gör, men jag tycker verkligen du går över gränsen här. Snälla.

Roland Lidén sa...

Skatt på kapitalismen. Barbari!
Förlåt, förlåt, förlåt!