Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, februari 01, 2015

Inrikes och utrikes

Svensk inrikespolitik just nu handlar om migration och integration av flyktingar. Gynnar det sverigedemokraterna, eller får det motsatt effekt ? Inte så självklart.
Fp och KD verkar inriktade på att locka till sig SD-väljare, C lägger allt fokus på integration, moderaterna funderar.
Gratulerar de borgerliga företrädare som valt att arbeta för centerpartiet. Tror de har valt en inriktning och en hållning som ligger nära den som flertalet svenskar står för :  förbättra integrationen, men ifrågasätt (överhuvudtaget) inte vår vilja att ta emot människor som flyr för sina liv, oberoende av hur andra länder gör.
Centerpartiet Sveriges tredje största parti 2018 ?


5 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Man kan ju också fundera på hur V, S och MP funderar. De har varit väldigt passiva. Taktiken har mest handlat om att smutskasta SD, mer än att ha en egen politik...

ERIC SECHER sa...


Ja, vi får se.
Vore en stor besvikelse (och dumhet) om de inte går på centerns linje.

Onkel Olof sa...

Faktum är att Centern gjort de uttalanden jag hoppades på, och argumenterat för, sedan jag gick med.

Så lite nöjd har jag varit de senaste dagarna. Nu ska vi betala lite mer för svensk ekologisk mjölk med...

Onkel Olof sa...

Fler än jag som undrar:

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/lamt-av-stefan-lofven/


ERIC SECHER sa...


Den som väntar på något gott ..