Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, februari 19, 2015

Deklaration




Forts.
Apropå halvtomma och halvfulla glas, att ingenting bara är, att allting sitter i betraktarens ögon :
I Växsjö är man rädd för att en staty över damen som slog sin handväska efter nazisterna skall uppmuntra till våld, i Sigtuna tror man däremot att den kan påminna oss om hur illa vi tycker om våld, och nazister.

Det kanske vore en bra idé, rentav klädsamt, om alla inleder sina bestämda uttalanden med en varudeklaration à la Johan Norberg. Typ:

Jag lever i materiellt överflöd, jag är i grund och botten pessimist och många av mina släktingar lider av depression, två har tagit livet sig. Min uppfattning i denna fråga är att ..

Johan



3 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Tycker det är en bra idé till en staty. Liksom ett varumärke för Växjö.

Bedrövligt att det var just Centern som var emot ;)

Anonym sa...

Hej,
om jag fattat det rätt vill de ha det till att statyn symboliserar våld. Om det nu bara är tanten som ska vara staty tycker jag att den symboliserar tantpower. Leve tanten!

Hälsningar
Helén

ERIC SECHER sa...


Yes
Tycker den symboliserar civilkurage. En riktig bristvara.