Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, februari 02, 2015

Återseende



Får av och till höra att min blogg lite väl mycket framhäver mina bedrifter och pekar ut andras misslyckanden. Det stämmer säkert.
Efter att ha tillstått det kan jag berätta att jag är mycket nöjd med min lediga eftermiddag.

Cyklade turen runt Ältasjön, cykelvägarna var inte precis plogade så det sved i benen, men det är ju meningen. Vid Skogskyrkogården erinrade jag mig ett löfte jag gav somras, nämligen att hälsa på John, som tvingades flytta från Ersta med den vackra utsikten till Dalen med betong och Nynäsväg.

John bor på första våningen, men u-båtslivet under kriget gjorde honom rädd för bränder, därför har han för vana att ta rullstolen ner till bottenvåningen. Istället för på rummet hittar jag honom därför i köket bland personalen, med omedelbar närhet till fönstret ut mot gården .. Vi får kaffe och tårta, och hinner gå igenom både det ena och det andra innan svettlukten från min tröja gör sig gällande.
I vår blir det kanske en öl på pizzerian strax intill.

Stannar till i Dalens centrum, handlar på ICA och tittar in på biblioteket, granne med badhuset. Människor sitter runt det stora bordet och läser tidningar, bibliotekarien är hjälpsam och vänlig, det är vackert inrett och det känns väldigt välkomnande. Har jag kommit ut på landet ?
Kan inte låta bli att slå mig ner en stund och njuta av "folkhemmet".

För det mesta är jag kräsen, men ibland räcker det med lite.


4 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Brukar du framhäva dig själv?

Tror inte riktigt att jag håller med...

ERIC SECHER sa...


Går med hoven kanske är mer träffande ..

Onkel Olof sa...

Kanske, men de flesta av dina inlägg handlar ju faktiskt om andra människor som gör bra saker.

Du ska nog inte ändra på dig...

ERIC SECHER sa...


Tar dig på orden :)