Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, januari 18, 2015

Respekt

Knappar ner några rader från telefonen ..
Min dator har varit på "service", nu fungerar den inte alls. Samma öde som drabbar vissa patienter ; man kommer in frisk och går ut sjuk. Nyttigt. Och kostsamt.

Såg andra avsnittet av Fosterland, SVT 2, kl 20.00, om nationalism. Sympatiserar med programledaren Fredrik.
"Jag försöker lyssna och förstå deras ståndpunkt, men känner att de inte är beredda att göra detsamma. Viljan måste finnas på ömse håll, inte bara i ena riktningen, annars är det meningslöst."

Respekt för oliktänkande är oförenligt med främlingsrädsla ?
I morgon går jag en match med Data-Service,utan förutfattade meningar .. 

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Ett illa bra program det där...

ERIC SECHER sa...


" Bra TV " ?