Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, januari 27, 2015

Nu har jag sagt allt jag tycker ..



Tisdag.

Nabila Abdul Fattah tackar för sig som ledarskribent på Dagens ETC.

Mina perspektiv är slut nu. Nu krävs det nya ögon, nya åsikter, nya tankar som ska få inta den här positionen för att sprida kunskap och så ett frö av nya tankar hos er.
Att fastna i proffstyckarträsket är ingenting att eftersträva. En människas legitimitet har mer att göra med vad hen gör än vad hen tycker. Och nu har jag sagt allt jag tycker, så nu är det dags för mig att fortsätta med mitt görande.  .. Det är aktivismen som är målet. Inte debatten. Åtminstone för mig.

Vore förmätet om jag bara instämde. Känner hur som helst stark sympati.
Lycka till !

2 kommentarer:

RL sa...

Ordet Och Svärdet!
Vore förmätet om jag bara instämde. Känner hur som helst stark sympati.
Lycka till !

Visst är USAs strävan efter världsdominans vansinnig.
Visst är det farligt när många länder blir medlöpare till en vansinnig.

Har jag rätt att ställa diagnos, utan utbildning från en vansinnig.

Jag har en kvinnlig vän som vill börja om med tiden från Noll, är hon vansinnig.

Hon har en idé om att Vi från och Nu skulle vara ansvariga för vår
framfart på Jorden.

Men Vi ger väl Fan i Henne, även om hon påstår att en stege
sändes ner till henne, som hon klättrade upp på till en trappa upp.

Av de Grekiska Gudarna, verkar endast Dionysos vara vid liv och att då
i Sverige, uppväcka De Nödvändiga Gudarna, verkar vara ett svårt uppdrag.

Roland








ERIC SECHER sa...


Gillar den där kvinnan som du återkommer till, hon som klättrar upp på stegen.

Absolut, ordet OCH svärdet !