Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, januari 19, 2015

I värmen



I kväll bjöd arbetskompisarna på middag med anledning av jag som förste man klamrat mig över sexti-strecket. Dr M höll ett tal som värmde, vi åt och drack och trätte om manligt och kvinnligt, det var en kväll helt i min smak.
Förra helgen var vi de närmast sörjande (av samma anledning), på min uttryckliga önskan hjälptes vi åt med handling och matlagning (nåja .), det blev precis så som jag hoppats.
På "den rätta dagen" bjöd mamma och pappa, trots alla handikapp, på hemlagad middag.

Slutsatsen är så självklar, och så enkel.
Kärlek, omtanke och gemenskap betyder mest.
Allt annat kommer i andra hand.


2 kommentarer:

Anonym sa...

"vi åt och drack och trätte om manligt och kvinnligt"

Vad anses som manligt och kvinnligt?

Christer

ERIC SECHER sa...


Frågan var nog mest om det gick att skilja ..