Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, januari 20, 2015

Det ordnar sig


Förutsättningslöst återvände jag till Dator Service, fick omgående sitta ner i en skön soffa tillsammans med en vänlig serviceman. Medan han knappade och körde igenom några reparationsprogram (?) och ändrade tiden i datorn från 2001 till dagens datum hann jag ställa ett antal dumma frågor om hur en dator fungerar och vad som kan ha hänt när den servades. Och simsalabim så gick den.
Jag tackade, han reste sig, jag blev sittandes kvar i soffan. För att njuta en liten stund till av den där sköna känslan som infinner sig när saker ordnat upp sig. Och den irrationella (?) tanken dyker upp att " det här missödet skulle jag inte velat vara utan".

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Om man aldrig går upp för backar kan man aldrig få nöjet att åka ner för dem...

ERIC SECHER sa...


No gain without pain, som det stod i den branta backen på Sri Lanka