Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, december 07, 2014

Tvång


Runda bordet - avsnitt 3

Inte så givande som man kunde hoppas att lyssna till fem framgångsrika arbetsmänniskor som diskuterar arbetets betydelse. Var det någon som tog intryck av de andra ?
Kanske vore mer givande att höra slumpvis utvalda "vanliga människor " och lyssna till deras syn på arbete ?
Eftersom jag läst Roland Paulsen så vet jag att bakom den vänliga och belevade tonen finns en ilska och besvikelse som nu bara kunde anas. Synd att han inte hakade på när Angela BS framhöll att vi springer i hjulet för att världen tvingar oss till det. Där kanske fanns en beröring, en chans att prata om samma sak. Vad vill vi egentligen, om vi inte vore tvingade ? Och, hur tvingade är vi egentligen ?

RP

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller på Dig!
Roland