Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, december 28, 2014

Sorg


Läser kommentarer för och emot decemberuppgörelsen. Svårt att få ordning och reda (som Anna Kinberg Batra  gärna säger) på alla infallsvinklar. Ju längre ut på endera flanken desto missnöjdare tycks det. Krävs nog lite tid och distans, innan man vet om det var av godo.
Känner fortfarande lättnad över att SD är neutraliserade.

Men samtidigt en innerlig sorg över att det inte finns något parti som tar rovdrift på människor och vår enda planet på allvar, och får lika mycket stöd som det tydligen går att få på främlingsrädsla.

Om någon säger ekonomisk tillväxt eller konkurrensfördel en gång till så går jag ut ..



2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Personligen är jag trött på förbifarten och Bromma, även om mitt eget parti tycker det är viktiga frågor.

Men här kanske man kan hitta "den stora förvirringen". Man vet liksom inte riktigt hur de tänker och man får inte vara med. Det blir liksom 8 partiledare mot resten.

Man känner sig lite utanför liksom...

ERIC SECHER sa...


Egentligen, vi fungerar bäst som klan, 20-30-40 personer, sen blir det svårt ..

Vem kom på den där dumma idén att vi skulle vara bofasta ? :)