Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, december 07, 2014

En kollega



Slumpens skördar, igen.

Blev ståendes på Hamngatan med den dyra presenten från NK då jag fick syn på den tiggande kvinnan. Gick fram och la en slant i muggen, på väg tillbaks till den fastlåsta cykeln ropar en man.
- Aha, du gör en god gärning, det såg jag allt !
- Ha, ha, så du är mitt vittne ?
- Absolut !
Det var en kollega från jobbet, vi arbetar på olika kliniker och ses bara sällan. Nu fick vi en fribiljett till samtal om sådant man inte brukar prata om. Han berättade om tiggaren utanför hans Konsum, om hur hustrun kände en rumän som hjälpt till att tolka, hur de blivit goda vänner. Och att de sålt sin lägenhet och numera bodde på båt. Och en del annat, som man inte brukar prata om, på jobbet.

Inga kommentarer: