Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, december 29, 2014

Att ha i reserv



Det här blir ett fråga för terapeuten ..

Just nu är det fem grader minus, och det är inte lätt att hålla fingrarna varma, särskilt inte på cykel.
Så jag tog fram mina röda Hestar, det borde räcka, för minus 5.

Men det gjorde det inte, jag frös i alla fall.

Och så fick det vara, fingrarna fick värka.
Att "spela ut mitt sista kort", dvs vantarna jag köpte till Nepal som skall tåla minus 18, när det bara är minus 5 - nej, det tar emot.

Att ha i reserv, att inte vara helt blottad .. kommer på att jag gör likadant i branta uppförsbackar, vill ogärna peta i den där sista lättaste växeln, trots att det behövs.

Som vanligt ; irrationellt, och mänskligt (?)


2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Mycket mänskligt :)

Onkel Olof sa...

...och så var det ju det där med tomtar :D