Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, november 23, 2014

Finish








Igår körde vi sista etappen, på Rumble in the Jungle. En kraftig stigning i början men sen fin utförsåkning, vilket var rätt välförtjänt efter tre riktigt, riktigt tuffa dagar i bergen. Känner onekligen en viss stolthet att jag stod pall.
Som vanligt, kan man nog säga, är det barnen och livet på landet som gör störst intryck. Här på Sri Lanka, som är mycket mer välmående och välfungerande än jag visste, är landsbygden täckt av teodlingar och människor som plockar för hand de blad som är färdiga.

I kväll är det fest på stranden och vid tresnåret är det meningen att jag och  André, min livskamrat i de här sammanhangen, drar vidare hem till honom, Auroville i södra Indien. En liten community som långsamt byggts upp av europeiska idealister sedan 1968. Det här är resans viktigaste mål ..

Inga kommentarer: