Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, september 02, 2014

Semesterspurt




Den sista semesterveckan bjuder på riktigt fint väder.
Hade ingen aning om att det finns en fin krog på Norr Mälarstrand där man "enkelt" kan angöra med båt.

eftersom det är Sverige och Storstad så var det förstås inte någon av de på första parkett som reste sig för att ta emot förtampen, inte ens när jag gjorde försök nummer två att nå bryggan, man blir nästan lite full i skratt, det känns som teater, det måste vara teater, utmaningen är att inte spela samma tillknäppta roll som alla andra, nästa gång skall jag gallskrika, skälla, gapskratta, kasta tampen rakt i famnen på någon frånvarande drinkare eller kanske rentav avsiktligt trilla i vattnet .. om jag vågar ..

4 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Kan man inte bara ha en rosa t-shirt och mintblå byxor? Måste man föra väsen? :D

ERIC SECHER sa...


I den här stan skulle udda klädsel inte öka chanserna att folk öppnar sig, snarare tvärtom, man ryggar och försvinner ännu mer in i sin egen bubbla. Det krävs direkt tilltal. Men, för att vara mer allvarlig/nyanserad, så kan man också slås av att alldeles vanligt tilltal ofta fungerar. Som om vi drabbats av något smittsamt blygsel-virus.

Dalmasen som du träffade i Broby, är väl ett riktigt föredöme. Antar att han klarade sig bra utan rosa och blått ?

ERIC SECHER sa...


PS.
"Dalmasen",
rekommenderar
Ovanliga människor - Onkel Olof :
http://onkelolof.blogspot.se/2014/09/ovanliga-manniskor.html

Onkel Olof sa...

Faktum är att han hade en mintblå T-shirt.

Men du har rätt...