Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, september 13, 2014

På valturné ..




Eftersom Fi (konstigt nog) saknar representation på Medborgrplatsen tog jag kärran och mina hemmagjorda rosa affischer och begav mig till torget. Det kändes bra.
Pratade med några som efter läsning av Johan Ehrenbergs ledare häromdagen bestämt sig för att rösta rosa.
Sen var det någon som kom fram och hotade med polisen, eftersom sprayfärgen jag använde spred sig till restaurangen bredvid. Men då hade jag redan sprayat färdigt, hi, hi. Sen var det en vänsterpartist som hävdade att det var olagligt att använda deras gamla valaffischer som underlag. Förklarade att det skulle illustrera min kluvenhet ..  det kostar på att vara aktivist .. :)

Om jag värvade någon ? Det vet man aldrig.

4 kommentarer:

Roland Lidén sa...

Idag beundrar jag dig!
Men varför har inte Fi
valsamverkan med V eller S
eller C eller MP eller SD ...?

Så jag röstar nog på säkra kort
osäkra kort, osäkra kort ...

Jämställdhet ja!

ERIC SECHER sa...

Tack Roland, det värmde verkligen !!

Valsamverkan verkar inte vara vänsterns starka sida.

Det kommer en nyöversättning av Kropotkin till senhösten, enligt Göran Greiders bror som jag brukar träffa på Söderbokhandeln. Återkommer.

Onkel Olof sa...

Du gjorde tydligen ett gott jobb.

FI fick många röster i Stockholm :)

ERIC SECHER sa...


7 procent i riksdagsvalet, inte illa ..