Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, september 18, 2014

Öliv



Säg den dag som blir som man tänkt sig ..
Fick plötsligt för mig att jag skulle hitta den pocketbok där jag under en cykelresa gjorde anteckningar på några tomma blad i slutet, tänkt som utkast till en "bok" om långa turer på två hjul. Var nästan säker på att det var i Anders Källgårds underbara bok Öar. 
Kammade igenom mina osorterade bokhyllor ett otal gånger utan resultat. Blev inte kvitt tanken, så efter Aktuellt tog jag föräldrarnas bil ut till landet. Där fanns den.
Slog mig ner i soffan, bryggde en kopp, och läste några förstrukna avsnitt, som kom väl till pass efter en inskränkt valrörelse.
Källgård hävdar  att öliv gynnar samarbete, fredlig samexistens, förnöjsamhet, ödmjukhet, mod,  integritet, självständigt tänkande, helhetstänkande, och känsla av mening .
Låter det lockande ?

PS Anteckningarna hittade jag inte, det finns i en annan bok ..

Öar


2 kommentarer:

Roland Lidén sa...

En bonde på Samsö
har skapat en samsö.

ERIC SECHER sa...


Tänkte på dig, och ön, utan att komma på namnet, trodde det var Aerö, har du varit där ?