Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, september 10, 2014

Förlust


När jag ser mig omkring är det inte svårt att inse hur gynnad jag är, varken sjuk, fattig eller arbetslös. Det går inte en dag utan att jag tänker " gu' va bra jag har det ".
Och ändå förmår jag inte vara tacksam , på riktigt.
Det är hemskt, det är pinsamt, det är skamligt.

Två  förluster har jag trots allt drabbats av.
I trettio år var jag kär i jobbet och all slags hävdelse, det gav oändligt med livslust och energi. Nu är jag hänvisad till förnuftiga jämförelser som berättar hur gynnad jag är, det fungerar inte alls.

Kreativitet är meningen med livet, säger Rollo May.
Andra betonar motstånd.
Somliga kärlek.

För att slippa skämmas måste jag hitta en väg ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...



Bara taket kvar!
Jag drömde, att nu kommer något förvirrande.
Jag vaknade och tänkte, va konstigt.
Jag somnade om och drömde.

Jag är uppe på taket och vid ena takfoten finns en hiss.
Många SJ-pallar med takpannor finns på sidan med hissen.
Jag snirklar mig fram mellan pallarna till nocken.
Det är ett sadeltak.

Jag ser ner på den andra sidan, den vita sidan och tänker.
Här finns ingen byggnadsställning.

Det blir svårt att lägga den här sidan av taket eftersom jag måste
gå förbi alla SJ-pallar och inte kan bära så många pannor åt gången.

Sedan måste jag gå ner till takfoten och börja med att lägga pannorna där.
Men nu står jag här på nocken.

"Der da is mein papli ropade en ung flicka med beundran i rösten, till SF
när han besökte en vän i Österrike som balanserade på takets nock." SF

a: Bland det bästa jag vet är att försöka tolka drömmar. Jag tänker dock inte ge mig in på det så här offentligt. Men en mycket intressant dröm är det! Utan att säga för mycket: ”Jag” i drömmen kan vara människan som står på nocken, har ett svårt arbete att utföra, utan de ordinarie byggnadsställningarna.

En dröm som speglar var mänskligheten står här och nu.

R: a, för mig räcker det mycket bra, tills vidare …
Man ska inte klänga i sina små tallar, tids nog
växer de upp till världsträd :)

”Jag” och jag har inget emot, om du tolkar min dröm mindre offentligt.
Visst har du min edress?

a: R, det kan vara vanskligt att tolka drömmar åt andra utan direktkontakt, så jag törs nog inte gå längre än jag redan gjort.

R: a, det skulle inte jag heller göra!
”En dröm som speglar var mänskligheten står här och nu.”

a / september 4, 2014
Fint, då är vi överens! :-)

ERIC SECHER sa...


!