Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, augusti 09, 2014

Vattenskada


I det hällande regnet häromdagen låg mobilen i den vattentäta jackfickan. Kanske blev det kondens, död var den i vilket fall när jag kom hem. Kanske hade den mått bra av lite ugnsvärme, men ett antal kortslutningar och sex timmar senare gick den inte att rädda. Försäkringsbolaget kände sig inte kallade (saknade drulle-tillägg), så hos leverantören fick jag vackert betala återstoden av abonnemanget och teckna ett nytt.
Under några förtrollade timmar var jag icke kontaktbar. Så där som man var för inte alls så länge sedan. Minns särskilt mina cykelutflykter på nittiotalet, hur jag höll utkik efter telefonkiosker för att med glesa mellanrum höra av mig till familjen, som inte var särskilt orolig ..

2 kommentarer:

Anonym sa...

För vissa har det funkat att lägga mobilen i skål med okokt ris, som suger upp fukten.
AK

ERIC SECHER sa...


Jo, jag kände till det, men skafferiet saknade ris på den här morgonen :)