Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, augusti 25, 2014

Balder



Lyssnade en stund (tvärtemot vad jag lovat mig själv) på TV-utfrågningen av Gustaf Fridolin. Och fick alla mina farhågor besannade, en helt meningslös tävling i snabbast på ordvrängeri.

Målar några alster, första på länge, sen får ljudet av bilar från en regnvåt folkungagata brusa genom den öppna balkongdörren medan jag läser ur senaste numret av Balder.
Fyra nummer per år, sommarnumret  avhandlar Havet, gott om tid att förstå lite mer.
Långsamhetens lov, så främmande för supervalåret.

Hur kommer det sig att kapitalismen blivit så bortklemad, skriver redaktören och ansvarige utgivaren Mats Ahlberg. Ja, säg det. Frivilligt släpper man ogärna ifrån sig makt och förmåner, så mycket vet vi.

Dags att varva ner, sluta springa gatlopp, efter nyheter, intryck och bekräftelse.


Inga kommentarer: