Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, augusti 21, 2014

AP



Nu är målarna färdiga med trapphallen på Ersta. Det har blivit väldigt fint.
Kanske har det blivit en fix idé, jag vet inte. Men utan speciell ansträngning fastnar ögonen på det där som avviker, som sticker ut, som inte blev riktigt som det var tänkt. Och varje gång det dyker upp blir jag glad, lite varm inombords, och tänker att det finns oändligt mycket man kan glädja sig åt.

I valtider kanske man kan spekulera i om det faktiskt står för en ( ny) politisk hållning.
Anspråkslösa partiet - AP ?

Wabi Sabi

PS 1
Om man kör VAS (visual-analoge-scale) avseende välbefinnande av små oväntade intryck är det i klass med vänligt bemötande och bekräftelse ; 8, minst.
PS 2
Tveksamt om man, som jag, kan vara ägare till 6 cyklar och ansluta till AP
PS 3
AP kanske redan är upptaget ; anarkistiska partiet ? Men det passar ganska bra ..
PS 4
Förnöjsam är egentligen ett bättre ord än anspråkslös, men vem vill tillhöra FP ? Nya FP ?

VAS

Inga kommentarer: