Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, augusti 14, 2014

Acceptans




Alla tider och alla kulturer har sina ideal. Hur man ska vara, och hur man skall se ut.
Knappast någon tvekan om att man i västerlandet nu för tiden helst skall vara utåtriktad, smal och se ungdomlig ut.
När jag vara 50 fick jag hela tiden höra att jag såg mycket yngre ut. Och jag blev glad varje gång.
Nu är jag (snart) 60, men det är det ingen som protesterar emot när de får höra. Och jag blir lite besviken.
Den utåtriktade skulle säkert ventilera den här besvikelsen med alla som dyker upp, som introvert sätter jag mig på kammaren och funderar.
Och har (faktiskt) övertygat mig själv om att det är ganska befriande att se ungefär så gammal ut som man är.


Inga kommentarer: