Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, april 23, 2014

Utanförskap


Ibland kan jag känna totalt utanförskap. Som i går, eller om det var i förrgår, när radion släpper fram kommentarer angående Alliansens förslag om 5 nya miljarder till försvaret. Det talas om arbetstillfällen och möjligheter för svensk industri. Jag fattar ingenting.

Alla partier som faller in i den här opportunistiska - ekonomiska -militäristiska kören har förlorat min röst.
Hellre lägger jag en ogiltig röst på Elin Wägner.

8 kommentarer:

Tillförskap sa...

Det är inte meningen att du skall fatta något i meningslösheten!

Kän och Lev i Tillförskap istället!

Onkel Olof sa...

Spelet fortsätter. Kan man välja att vara spelare eller spelpjäs?

Både tror och tvivlar på att det skulle vara möjligt att välja...

ERIC SECHER sa...


Tillförskap,
Ingen dum idé.
Andra kanske tar intryck ..

Olof,
Så har jag aldrig hört dig tala, du det fria valets okrönte konung :)

Tillförskap sa...

Olof,
Styrkan finns inom dig.
Rädslan stänger ute din egna styrka.
Du ser bara tomhet.
Släpper du tomheten så vaknar din styrka.
Längta morgondagens gryning med barnets mod.

"Ingen dum idé. "


De som får begreppet presenterat tar inte bara intryck, de börjar också använda det.
Och begreppet har bara funnits tillgängligt på Internet sen den 27 mars i år, inte ens en månad.

Då ordet utanförskap blev Idiotiskt från början, så blir den synbarligen enkla idén genialisk i sin funktionalitet.

Besök gärna tillförskap.blogspot.se, eller slussa.se/blogg för fördjupning i begreppet tillförskap.
Har du frågor eller ideer, maila mig gärna till adressen i min bloggprofil.

Tillförskap sa...

Du kan ju läsa det här "Moderat metamorfos" - http://www.magnuslinton.com/2010/12/moderat-metamorfos innan du läser detta "Utanförskap, en analys av begreppet och dess funktionalitet" -http://utanförskap.blogspot.se/p/utanforskap.html , så kanske du förstår min kommentar och resonemang kring ordet och begreppet tillförskap.

Onkel Olof sa...

Eric
Det där var inte heller svaret jag väntade mig. Tänkte du skulle ställa en motfråga, eller ge en spännande kommentar och då skulle jag svara typ: "precis så är spelet" (eller liknande.

Nu blev spelet något annat, vilket egentligen visar att spelet inte behöver påverka en, eller behöver spela :)

Tillförskap
Genom att famna tomheten, och låta den styra mig kan jag se den falska tomheten tydligare.

Det är så jag finner min styrka.
Varför?
Därför att tomheten är styrkan...

ERIC SECHER sa...


Olof,

Spelare - Ja tack !
Spelpjäs - Nja ..
Kung/drottning - Nej tack.
Bonde - Helst inte.
Torn - Nej, för begränsat.
Löpare - OK
Häst - YES

(Tao, tao, tao .. )



Onkel Olof sa...

Det råkar dessutom vara hästens år...