Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, mars 30, 2014

Des - information




Sitter i min lilla bubbla, med utsikt över Hammarby sjö, och försöker förstå vad vad som händer i världen. Det är inte lätt.
På jobbet har Putin varit ett kärt samtalsämne den senaste tiden, kompisarna tycker säkert att jag är både aningslös och naiv. Och förser mig följdriktigt med länkar som talar ett annat språk. Och jag läser, begrundar och tar intryck. Och undrar, i min bubbla, hur man skiljer på information, desinformation och propaganda.

Varsågod, alla ryss-rädda.

Och så spånar jag
Jag har två kamrater, två vänner, två barn, två kollegor ..
Om den ena tänker jag :    Hen är god, tills motsatsen är bevisad.
Om den andra tänker jag : Hen är ond, tills motsatsen är bevisad.
Hur skulle det se ut ?

PS
Den klassiska frågan :
Can you imagine to buy a used car from this guy ?



Inga kommentarer: