Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, mars 21, 2014

Bono



Våra möten på jobbet är oftast väldigt förutsägbara. Siffror, saklighet och kritik har herraväldet, den som är påhittig, litar på sin känsla eller ser glaset halvfullt förväntas ligga lågt.

I onsdags "lekte" vi Bonos hattar,  på fullaste allvar.
Tanken är att att bra grupper måste släppa fram alla sidor av det mänskliga. Rollspelet med hattarna innebär att gruppen tvingas att göra det.

Kan inget om den "professionella" tillämpningen, men vi hade väldigt roligt. Kollega A, som så länge jag känt honom varit vit och blå (logik och process) spottade fram det ena påhittiga efter det andra (grön). Själv hade jag en gul ledartröja (Tour de France) på huvudet. Skön känsla att få vara ohämmat positiv !

Det här var bara början .. ?

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

De Bonos "thinking hats" har jag provat med framgång i skolan.
Har en uppsättning hattar någonstans på vinden sedan min resa till Nya Zeeland för 13 år sedan :)

ERIC SECHER sa...



Kul !
Allergisk mot "konsultjippon", men det här känns som en riktig propp-lösare ..