Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, februari 16, 2014

Smitare



Försöker oförtrutet argumentera för att vi borde sluta konkurrera och ständigt jaga mot nya mål. Utan istället hjälpas åt, och vara mer förnöjsamma. Kort sagt Tagga Ner.
Baksidan av den medaljen kanske är att några bara glider med, på andras bekostnad. Som den rumänske EU-parlamentarikern Dimitru Zamfiresco. Han röstar ja till alla förslag utan att vara det minsta insatt, och hovar sen in arvodet. Man borde bli förbannad, men jag blir faktiskt full i skratt när jag ser honom.
 Ser han inte lite ertappad ut, Dimitru ?

Det är väl det man kan hoppas på. I en värld där flertalet lever efter " en-för-alla - alla-för-en " så känner sig Dimitru och hans polare rätt bortgjorda efter ett tag.
På sektionen där jag arbetar fungerar det faktiskt så. Ingen vill hålla sig undan när det vankas överarbete, ingen vill framstå som smitare. Vet inte riktigt hur det blivit så, men vår sektionsledare har satt ribban och föregått med gott exempel.

Tidningstexten går att läsa om man klickar på bilden.

Inga kommentarer: