Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, februari 28, 2014

På riktigt







Rwanda
Efter att ha sett filmen och läst boken om Team Rwanda kändes det stort att få träffa dom. Åsa och Martin intervjuade och plåtade, jag höll mig i bakgrunden. Men så frågade mekanikern om jag inte ville låna en cykel och följa med på träningen. Vissa frågor är lätta att svara på !
Redan i andra backen fick jag släppa, men det gjorde inget. Tog mig ändå hela varvet runt, 12 mil. Vägarna är perfekta, bilarna är få , backarna är branta, naturen är förförisk, temperaturen är lagom och barnen kastar inte sten. Vad mer kan man begära ?
Den amerikanske ledaren Jock Boyner är tyst och tillbakadragen, jag tyckte om honom. Hoppas vi ses igen. Utan att flyga .. ?

Team Rwanda

Inga kommentarer: