Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, februari 13, 2014

I praktiken



Börjar få tag i taosimen, det blir mer än bara läpparnas bekännelse. Den första förvåningen och t.o.m ilskan lägger sig snabbt, sen kommer nyfikenheten på vad det oväntade ska föra med sig. Att det för något gott med sig har jag nästan börjat ta för givet. Den där cykelvurpan gjorde gott ?
Igår morse satt vi andäktigt och väntade på en föreläsare jag bjudit in, förväntningar var ordentligt uppskruvade. Men ingen kom. Det kändes inge vidare, Naturligtvis trodde jag i första hand att det var jag som rört till och missförstått men någon timme senare kom ett mail med hundra uppriktiga ursäkter.
Ganska snart såg jag tre fördelar med att mötet blev uppskjutet.
1. Min kontakt med den här synnerligen intressanta föreläsaren kommer att bli en helt annan.
2. Jag får möjlighet att tänka igenom lite bättre vad vi vill få ut av mötet.
3. Jag hinner läsa något av allt hen skrivit.
Att planera, att vara förberedd, att ha rutiner, men samtidigt gilla det oväntade. En konst som inte känns helt omöjlig att behärska.

Wu Wei  - Släpp taget

Inga kommentarer: